Get It Down: 31 for 21 – Day 16 (2)

GetItDown;31for21

Speech is what we need to work on. Really, we have a few words, but it is not easy to get more. And as for the signs, we ARE making them for day care this weekend. For sure. Promise (feeling veeeeery guilty about this one).

But see, Vince does not like to concentrate so long. I am seriosly considering trying the Ginko-deal as it is said to increase concentration. I can get him to concentrate on signing about 10 min in the morning, a little during eating, and during his bath. And of course we use the Signing Time DVDs. But I am talking about words, they do not come so easy. And yes, I know, we use 3 languages at home – but see there is no way around that, we simply can not stop using ANY language. I speak Swedish, Bookie German, and we always have spoken English to one another. If we had more kids, we would teach them the same thing, and just because Vince has DS, he does not get to not learn a language. And I have done plenty of research on multilingualism, DS does not make it harder to UNDERSTAND language, but harder to speak. I also know that he does understand what we say to him, regardless of language. So… I googled, listened and learned.

Now, all of you that are using Babblarna, do you like it? Would it be useful for us here too? Do your kids (2years or so) like it? Do you have to follow the whole Karlstad-modellen, or can it work stand alone too??? Are you satisfied?

We have speech therapy every 2 weeks, and it is OK, but like I said, the son does not love paying attention, so that makes it tricky… Any tips would be greatly appreciated.

6 Responses

  1. Appropå språkutveckling – eftersom jag inte har köpt teckenkonceptet och Karlstadmodellen med hull och hår till vår son så har jag en fråga till dig. Har du som vänt på stenen “communciating partners”? I sådana fall är jag intresserad av att veta vad du hittade där.

    Jag undrar eftersom du också verkar vara en faktasökande och engagerad mamma. I Svergie finns ju bara Karlstadsmodellen som “alternativ att välja på” hos habiliteringen, i alla fall där jag bor.

    http://jamesdmacdonald.org/Articles/MacDonaldStart.html

    //Elin

  2. Vi använder babblarna till vår Milo, 17 mån, och har gjort det sedan han var pytteliten. Han ÄLSKAR dem. Han får välja vad vi ska läsa vid läggdags och det blir alltid en babblar-bok. Musikvideon får honom på gott humör hur ledsen han än är.

    Jag tror inte man behöver köra hela karlstads-modellen för att få ut något av babblarna. Vi gör inga karlstadsmodell-övningar längre, men babblarna bygger ju på den och ger ljud- och språkträning i sig själva. Att lära sig namnen på figurerna ska visst vara bra, enligt vår logoped. Och böckerna är pedagogiska och fina.

    Och som sagt, Milo älskar dem…

  3. Great post! When I went to the NDSC’s convention over the summer, I attended a workshop on language and one thing the speaker talked about was using more than one language and DS and she said the same thing you did!

  4. Vi har babblarna, köpte hela paketet med böcker, memo, figurer mm. Elvira tycker att det är jätte kul att leka med figurerna. Hon har dem i badet och “på land”. Vi leker med dem som dockor och försöker få henne att säga deras namn, Baba, Bibi, Bobo, Dada, Didi, Dodo.

    Man ska tydligen börja med Baba så vi har bara läst den boken än då länge. Böckerna är ganska avancerade. Baba-boken handlar om på, under, över, bakom, framför osv, men man kan ha dem som pekböcker också.

    Man kan leka/träna väldigt fritt med paketet och grejerna kommer att hålla i flera år, träningsmässigt. Memo ligger ju långt fram. Det följer inte med några instruktioner utan man får använda sin egen fantasi och med den kunskap man har om Karlstadmodellen.

Leave a reply to Elin Cancel reply